درود مهمان گرامی! ثبت نام

این یک اطلاعیه همگانی است!

آمار انجمن
برترين سپاس شده ها
صلحاء 4
مهناز 2
مريم يكتا 1
saba80 0
ghaemi 0
جديدترين کاربران
ghaemi 2-29
jokergreen0220 2-24
زهرا 2-13
stones robes 1-29
nire 11-2
بيشترين پاسخ ها
  حرف های خودما... 2528
  عکس روز 1083
  شعر 782
  ختم صلوات روز... 694
  اخبار 648
برترين ارسال کنندگان
asalkhatoon 18578
صلحاء 11629
مهناز 10955
آبجی مرجان 9249
اعظم بانو 4712
بيشترين بازديدها
  حرف های خودما... 429278
  عکس روز 264475
  بازي با كلمات... 257017
  اولين كلمه اي... 221361
  اخبار 170995
برترين اعتبارگيرنده ها
administrator 0
صلحاء 0
saba80 0
مهنا 0
سلاله 0
آخرين ارسال ها
موضوع تاريخ, زمان  نويسنده آخرين ارسال کننده انجمن
  مشکل با موضوع رقص دخترم 5-2, 15:58 ناز بانو ناز بانو هر چه می خواه...
  پیشنهادات برای پر رونق شد... 12-7, 19:42 باران20 باران هر چه می خواه...
  خیرات اموات 12-7, 19:35 صلحاء باران هر چه می خواه...
  صیغه موقت 12-5, 19:00 باران باران هر چه می خواه...
  احكام كودك در هفته اول تو... 12-5, 18:23 صلحاء باران شیرخوارگی
  علت دعوای عروس و مادر شوه... 12-5, 18:09 صلحاء باران ایین همسرداری
  سیاست های زنانه 12-5, 17:58 صلحاء باران ایین همسرداری
  لباس عید 12-5, 15:26 yafa yafa بچه داری
  نرم افزار سایت ساز 11-9, 13:31 SaaRaa SaaRaa " ارائه نرم ا...
  حرف های خودمانی 10-25, 12:31 مهناز SaaRaa حرف های خودما...
  اوتمیل 10-10, 10:36 مهناز مهناز صبحانه و دسر


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع بازی
#1
[تصویر:  shookhi.gif] [تصویر:  paridan.gif] [تصویر:  paresh.gif]

اين گروه از بازي ها موجب رشد حرکتي- جسماني کودکان مي شوند.

آن ها در حين انجام اين بازي ها از سر، بدن، دست و پاي خود استفادهمي کنند، مي ايستند. مي دوند، از پلکان يا طناب بالا مي روند،

به توپ ضربه مي زنند، توپ را مي گيرند و... اين بازي ها هم چنين براي پرورش هماهنگي بين اندام هاي مختلف بدن بسيار مفيدند.

پاسخ
#2
[تصویر:  1163737bacv23d3tm.gif]


اين گونه بازي ها به طور معمول از سنين 3 ماهگي با بازي انگشتان آغاز مي شود

و براي هماهنگي بين چشم و فعاليت هاي دستي بسيار سودمندند.

از آن جا که کودک دوست دارد اشياي اطرافش را در دست بگيريد و آن ها را

مدتي در دست هايش بچرخاند، نگه دارد، صدايش را درآورد، بو کند و

به دهان ببرد، مي تواند موجب تقويت حواس پنجگانه کودک شود
پاسخ
#3
[تصویر:  1123527xakba0l4nz.gif]

نوزادان و کودکان خردسال از طريق الگوبرداري از رفتارهاي نزديکان و تکرار کارهاي آنان، به ويژگي هاي ارتباطات و تعاملات بين افراد پي مي برند.

بازي هاي تقليدي بازي اي است که کودک از طريق مشاهده اعمال ديگران و تشخيص نمادها آن را ياد مي گيرد و تکرار مي کند. بازي هاي تقليدي انعکاسي است از آن چه کودک در اطراف خود مي بيند و مي شنود.

والدين و مربيان چنان چه قصدشان پرورش مهارت هاي اجتماعي گوناگون کودک است، مي توانند با ارائه الگوها و رفتارهاي افراد مختلف جامعه کودکان را با نقش ها، وظايف، مناسبات و روابط بين افراد آشنا سازند

[تصویر:  1123527xakba0l4nz.gif]
پاسخ
#4

[تصویر:  2713013a40pwhay86.gif]

مهمترين بازي که در آن احساسات، نيازها و عواطف کودکان مي تواند بروز و ظهور کند، بازي نمايشي است.


بازي نمايشي مي تواند کمک کند تا کودک از خود مرکزي بيرون آيد و متوجه بيرون خود شود و همچنين به کودک فرصت مي دهد تا شخصيت دروني خود را آشکار کند.


اگرچه بازيهاي تقليدي و نمايشي با هم مشترکند و در حقيقت بازي نمايشي خود نوعي از بازي تقليدي است؛


اما نکته ظريف اين جاست که در بازي تقليدي، کودک سعي به تقليد نقش دارد، در حاليکه بلازي نمايشي کودک غلاوه بر تقليد نقش، انتظار خود از آن نقش را نيز بيان مي دارد.
پاسخ
#5

[تصویر:  729220aizfk2i6cl.gif]

بازيهاي نمادين نقطه اوج بازي هاي کودکانه است که از حدود يک و نيم يا دو سالگي آغاز مي شود و در پنج و شش سالگي به کمال خود مي رسد، و تا هشت و نه سالگي نيز ادامه مي يابد.

در واقع، بازي نمادين زماني آغاز مي شود که کودک به تدريج زبان مي گشايد و توانايي کاربرد علائم و نمادهاي زبان را دارد. بازي هاي نمادين، با بازي هاي تقليدي و نمايشي تفاوت دارد.

در بازي هاي تقليدي و نمايشي، کودک با استفاده از وسايل موجود به برون فکني يا درون فکني اميال و خواسته هاي خود مي پردازد و از اين طريق، به لذتي دروني و بروني دست مي يابد و خود را از قيد تنش ها رها مي سازد.

دربازي هاي تقليدي و نمايشي، کودک سعي دارد به اشيا و وسايل واقعي موجود در محيط خود دست پيدا کرده و با آن وسايل بازي کند اما در بسياري از اوقات، محدوديت ها مانع دستيابي کودک به ابزار و وسايلي است که در بازي به آن نياز دارد.

در اين مرحله است که کودک، براي حل مشکل خود، به بازي هاي نمادين روي مي آورد و عناصري تازه وارد بازي کودکان مي شوند. واقعيت ها تغيير شکل مي يابند. اشيايي که وجود ندارند به وسيله اشياي ديگر به نمايش در مي آيند.
پاسخ
#6
● تاپ تاپ خمیر



▪ اهداف بازی: سرگرمی و نشاط، تقویت حافظه و دقت

▪ تعداد بازیکنان: ۲ تا ۱۰ نفر

▪ ابزار بازی: به ابزاری نیاز ندارد

▪ محوطه بازی: فضای بسته



▪ شرح بازی: یک نفر بزرگ تر یکی از بچه ها را به حالت سجده می خواباند و به او می گوید، چشم هایش را ببندد، سپس دست یکی از بچه ها را بالا می برد و در حالی که آرام آرام به پشت او می زند، این شعر را می خواند: تاپ تاپ خمیر شیشه پر پنیر دست کی بالا؟در این موقع بازیکن باید حدس بزند اسم شخصی که دستش بالا برده شده است، چیست.اگر درست بگوید برنده است و یک امتیاز می گیرد و شخصی که دستش بالا برده شده بود، باید جای او را بگوید و اگر اشتباه بگوید، یک امتیاز منفی می گیرد و باید خودش بازی را تکرار کند، این بازی هم چنان ادامه دارد تا زمانی که بازیکن درست حدس بزند و در پایان، امتیاز شماری می کنند و امتیاز هر کس بیشتر بود، برنده است.



منبع: کتاب «بازی های بومی، محلی و سنتی
[SIGPIC][/SIGPIC]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان